Samarbejdspartner

Pædagogiske konsulentindsatser arbejder med kerneopgaver

Konsulentteamets kerneydelse er at støtte og fremme udviklingsprocesser, som styrker børns almene udvikling psykisk, fysisk, kognitivt og socialt. Med en undersøgende tilgang til praksis, hvor der arbejdes med et refleksivt blik på praksis, teori og metode.

• Pædagogiske udviklingsprocesser
  • Læring
  • Faglig vejledning

Børneterapeutisk Teams vejledningen til forældre og fagpersoner

Samarbejde med Børneterapeutisk Team byder både forebyggende og mere indgribende indsatser for at fremme børns muligheder for bevægelse, aktivitet og deltagelse, så deres hverdagsliv opleves meningsfyldt og ligeværdigt. Råd og vejledning, udfører undersøgelser, træning og behandling og tager udgangspunkt i ICF tænkning, det vil sige kroppens funktioner og anatomi, aktiviteter, deltagelse, omgivelsesfaktorer og personlige faktorer.

Det kan for eksempel være barnet, der har problemer med at udføre eller deltage i dagligdagens aktiviteter.

Det kan også være skolebarnet, der ikke kan sidde stille og arbejde på samme måde som jævnaldrende. Sansebearbejdning. Kognitiv motorisk træning. Stimulation af sansemotorisk udvikling, Oralmotorisk træning eller Neuromuskulær bevægelsesterapi.

Småbørnssundhedsplejen

Småbørnssundhedsplejen skal være med til at sikre et forpligtende samarbejde på tværs. I Aalborg Kommune har vi de bedste rammer og betingelser for, at flest mulige borgere kan leve e​t godt, langt, sundt og aktivt liv.